Sample page

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, nostrud exercitation ullamco laboris.

De kan skilja sig i allmänhet beroende på de ekonomiska omständigheterna, men de individuella förhållandena i varje organisation kan vara mer övertygande. Det sätt som Microsoft-organisationen byter vinst flera gånger avslöjar för dig ingenting om din organisations uppskattning. En hög företagsvärdering av olika värderingar grundar sig inte riktigt på gediget positivt tänkande (minns du maj 2009?), Och låga många företagsvärderingar tar dessutom inte riktigt ett lätt perspektiv på en organisations möjligheter. En övervärdering av monetära förhållanden är en annan sammanfläckning av att sluka ett överskott av monetär programmering. Till exempel finns det en benägenhet att låta den omständigheten skugga vår spekulation orealistiskt om den offentliga ekonomin upplever enmild nedgång eller en tid med stark utveckling. De flesta företag, särskilt små ansträngningar, drivs av exceptionella faktorer istället för monetära förhållanden.

10. Tänker på det framtida tankesättet från det förflutna:

Försiktiga företagare förstår att det inte finns någon koppling mellan företagskongruitet och dess värde. En organisation som har varit konsekvent fördelaktig under mycket lång tid, till exempel, kan tyckas vara mer lockande än ett nytt företag, eller mer stabil, men ändå kan framträdanden bedra. Existensiella faror ses normalt av organisationer från helt häpnadsväckande rubriker, av vilka ett betydande antal inte nollställer skillnaden mellan nya och gamla organisationer, dock mellan de som anpassar sig och de som inte gör det.

Tidigare styrka och tidigare utförande har således mer incitament än den verkliga världen. Men många företagare är så mycket beroende av deras organisations erfarenheter för att förmedla dess nuvarande värde. De kan inte motstå möjligheten att värdera det överflöd som de och deras familjer har fått och samarbeta med affärsincitament för att driva framåt, men vad historien uppmuntrar oss är att det fortsatte med otillräcklig prestation är ett begränsat undantag, inte standarden.

11. Att inte vara medveten om äkta rivalitet:

När du arbetar ett företag konsekvent investerar du absolut lite energi när du tittar på dina rivaler. Det kan vara motståndarens matställe på vägen eller en online-utmanare, men oppositionen är inte den andra personen på vägen eller online när du säljer ditt företag. Oppositionen kommer främst från två platser: arbetsmarknaden och den öppna marknaden för din organisations segment. Många företagare accepterar att anspråk på ett företag är ett otroligt alternativ för ett föredraget liv framför att fylla i som representant för en annan person. En överhängande köpares iver efter att ta itu med din uppmaningskostnad kan bero på arbetsmarknadens välbefinnande hur mycket det än gör på sundhet i ditt företag och dess grunder.

In-N-Out Burger betalar till exempel 160 000 dollar varje år till sina direktörer. Till vilken kostnad kan ett grannskap, familjeägt hamburgare som producerar 100 000 dollar varje år vara allvarligt för 60% mer med ett anställningsbud från In-N-Out Burger? Det är svårt att säga utan tvekan, men det pressar otvivelaktigt stadsmammans kostnad och pop och mycket av det. I huvudsak, om bitarna i din organisation inte är svåra att skilja och tillgängliga till låga kostnader, kommer alla köpare med största sannolikhet att överväga valet att köpa dessa delar oberoende istället för tillsammans som din organisation. På chansen att dessa delar är överflödiga, visar det sig att det blir betydligt mer besvärande att få en stor premie över bokförtroendet.

12. Gå bort från bokens uppskattning:

Nästan alla individer som uppmanar sig att uppskatta privata företag börjar med misstanken att “bokförtroende” är “bas” -uppskattningen för ett företag, och otvivelaktigt det mest un-a-företag som helst kan vara värt, uppskattningen av de enskilda resurserna. som strukturerar ditt företag i händelse av att de såldes oberoende.

Att använda boken ett incitament som ett skäl för att bedöma din organisations uppskattning är som att medge organisationen, som har arbetat ganska länge att montera, har inget incitament för mer förtydligande. På det här sättet är att börja med företagsvärdering en bekräftelse på rutan, och att om ditt företag är värt eller nära företagsvärderingen, är du en besvikelse som företagare.

Det är falskt. De flesta privata företag är av största vikt värda mer än deras företagsvärdering. Detta borde inte vara fantastiskt eller nedslående när vi kortfattat tänker på helheten. Vad mer skulle deras värde grundas på, allt tänkt?

Detta är mycket tydligare när du tänker på saker ur köparens synvinkel. Förutsatt att de är insiktsfulla börjar de regelbundet med organisationens företagsvärdering och överväger vad de köper som de inte kan acceptera någon annanstans fördelaktigt. Sammantaget, av vilken anledning behöver de köpa en organisation och strida mot den objektiva organisationen snarare än att i huvudsak köpa liknande delar på den öppna marknaden? Det finns regelbundet bara dåliga skäl, vilket är anledningen till att många privata företags värde är nära företagsvärderingen.

Den kraftfulla lusten att fly från bokförtroendet får många entreprenörer att acceptera att något exceptionellt verkligen händer med deras organisation, som ett intressant varumärke, rehash-kunder eller egna fördelar, och så vidare

Dessa saker existerar nu, och de borde analyseras helt och hållet i händelse av att de ökar uppskattningen av ett privat företag med mer än 10% över dess bokförtroende.

Entreprenörer som begår de mest kända och betydelsefulla felen när de kontrollerar deras organisations uppskattningär inte matematiska misstag, inte heller på grund av användningen av otraditionella strategier snarare än en expert helt ordnad beräkning.

De är liknande slip-ups gjorda av experter på företagsvärdering: börjar med misstankar från grunden och inte verkligen överväger de mest grundläggande frågorna, som kan sammanfattas med de medföljande förfrågningarna: vem är min köpare, och hur kan han vara villig och redo att betala för min organisation?

Företagssvärderingsmodeller som säljer:

För den organisation du kommer att sälja måste du begära en rimlig kostnad. I stället för att i grunden välja ett lämpligt nummer, bör organisationen medvetet undersökas för att dyka upp till en rimlig och rimlig kostnad. Du kan också använda mer än en metod för att effektivt mäta uppskattningen av organisationen med målet att du kan få olika perspektiv på den framtida affärskostnaden.

Tidigare och när du säljer en företagsvärdering, här är några fokus du kan hålla i din psyke:

1-Använd företagsvärderingsmåttet och mät uppskattningen av ditt företag. Detta ger dig uppskattningen av boken.

2-Om din organisation ägs av en investerare kan du använda olika sätt att hantera din organisation med hjälp av värdet. Om din organisation har fördelar fungerar den här metoden bara; i vilket fall som helst skulle företagsvärderingen vara noll.

3- “Utvärdera marknadsuppskattningen för ditt företag” Bedöma din organisations rimliga värde.

4-Mät kostnaderna för att ersätta organisationens relativa mängd fastigheter. Kostnaden för utbyte är det belopp som det kommer att kosta dig utan förberedelser för att montera, tillverka eller köpa fastigheterna. Det är absolut nödvändigt att ersättningskänslan förvärvas.

Slutsatsen:

Till exempel, när du säljer ditt hem eller något betydelsefullt, behöver du en uppskattning av hur mycket den här saken är värd, så att den kan hjälpa till att överväga en undersökning när den karakteriserar en företagsvärdering.

“Att effektivt fastställa din företagsvärdering innebär att du känner till de delar av ditt företag som är grundläggande och triviala och är förnuftiga för vad som bidrar till din tillräcklighet”, säger David Adler, arrangör och VD för The Travel Secret.

företagsvärderingar görs i stort sett genom att beräkna de stora resurserna (redskap, mark och så vidare) och immateriella resurser (berömmelse och varumärken) för en organisation kontra de skulder som den just nu innehar, även om olika strategier kan ta ett steg i olika uppskattningar. Uppskattningen av en organisation påverkas också på en årlig förutsättning av hur fördelaktig den är.

Under några omständigheter kan det vara till hjälp att ha den informationen i närheten och ha en övergripande tanke på hur mycket ditt företag är värt. Oavsett om de kommer från IRS eller inom ditt företag kan du lösa debatter ännu mer utan problem. Medan en exakt företagsvärdering av företaget kan hjälpa till med framtida erbjudande för din organisation, kan det också hjälpa till att gå in i en förening, få ett förskott eller byta äganderätt – särskilt om du ger organisationen till en annan person, köper någon ut eller handelsaktier.

Zach Reece, COO för Colony Roofers och garanterad offentlig bokförare, sa att en företagsvärdering skulle kunna gå som en guide till en organisations eventuella öde.

Företagsvärdering flyttas från en individ till en annan och förlitar sig utomordentligt på varför värderingen bestäms i alla fall.

“En affärsuppskattning är grundläggande för att förstå den verkliga uppskattningen av verksamheten så att du inte förfaller med inte exakt rimligt värde eller överlämnar ett större antal ägare än de borde göra”, säger Dave Bookbinder, CFGI: s rankningschef.

Det litar på att din organisation bestämmer hur ofta du ska spela en bedömning av företaget. Specialister kommer att avslöja för dig att för de flesta små organisationer är en årlig företagsvärdering inte betydande med tanke på att värderingar kan vara kostsamma och tråkiga.

“Förutom om en entreprenör effektivt förväntar sig en affär under de närmaste åren och behöver inse hur man kan utvidga uppskattningen av verksamheten, eller om verksamheten har erbjudits en representativ aktieägare plan (ESOP), gör de flesta företagare inte måste bedöma sin verksamhet varje år, “Förutom om en entreprenör effektivt förväntar sig en affär under de närmaste åren och behöver inse hur man bygger en uppskattning av verksamheten, eller om verksamheten har erbjudits en plan för arbetstagare (ESOP), de flesta företagare behöver inte utvärdera sin verksamhet varje år.

Testimonials

“ Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor nisi elit consequat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit duis sed odio sit amet nibh vulputate. ”

Christine Walters

My Story

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident.

Sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis.